Dzień I – 16 listopada, piątek
W godzinach 12:00-16:00 zapraszamy uczniów lubelskich szkół do wzięcia udziału w pokazowych
warsztatach fizycznych[brak miejsc],filmowych[brak miejsc] prowadzonych przez nauczycieli i uczniów Bednarskiej Szkoły Realnej, a następnie do udziału w Forum i włączaniu się w prowadzone dyskusje. Zgłoszenia pod adresem: b.malecki@bsr.edu.pl. Ilość miejsc ograniczona.
10:30-11:00
Rejestracja uczestników,
11:00-11:15
Rozpoczęcie i przywitanie uczestników.
Gości przywita Pani Prorektor ds. Kształcenia UMCS dr hab. Alina Orłowska, prof. UMCS.
11:15-12:00
Dorota i Janusz Fiett, twórcy Bednarskiej Szkoły Realnej i inicjatorzy Forum Edukacji Realnej:
Edukacja realna jako odpowiedź na wyzwania współczesnego świata
12:00-12:45
Prof. dr hab. nauk humanistycznych Krzysztof Konarzewski, pedagog i ekspert w dziedzinie edukacji , m.in. Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (2009–2010). Konsultant Ministerstwa Edukacji Narodowej; członek Rady ds. Kształcenia Nauczycieli (1992–1994 i 1995–1999), Rady ds. Reformy Edukacji Narodowej (1996–1997), Rady Konsultacyjnej ds. Reformy Edukacji Narodowej (1998–2001), Rady Programowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (1999–2005) i Rady Naukowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (2015–2016). Kierownik projektu nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego:
Szkoła dla życia. Kto zapłaci za nasze emerytury?
12:45-13:00 Przerwa
13:00-13:45
Panel z udziałem uczniów lubelskich szkół na temat wyzwań współczesnego świata i nowoczesnej edukacji.
13:45-14:30
Bartosz Małecki, Wicedyrektor i Koordynator Specjalizacji Biznesowej Bednarskiej Szkoły Realnej, Maja Witowska-Rubaszek, Koordynator Wolontariatu, Bednarska Szkoła Realna
Szkoła inkubatorem przedsiębiorczości i wrażliwości społecznej
14:30-15:30 Przerwa obiadowa
15:30-16:15
Izabela Rudzińska, Współzałożycielka i Prezes Neuroedukacji, Trener Neurolingwistycznego Programowania (NLP) z 25 letnim doświadczeniem w uczeniu i systemowym stosowaniu tej metody. Jako Master Health Coach specjalizuje się w pracy ze zdrowiem i dobrostanem:
Jak odblokować i rozwijać potencjał twórczy – generatywny stan umysłu na co dzień
16:15-17:00
Panel z udziałem przedstawicieli i finalistów olimpiady Zwolnieni z Teorii:
Rola szkoły we wspieraniu inicjatyw i projektów uczniowskich
17:00-17:15 Przerwa
17:15-18:00
Dorota Tomaszewicz, Coach ICC, Trener, Ekspert merytoryczny, Asesor AC/DC, Team coach, Values konsultant, Doradca zawodowy i edukacyjny, Grupa POWER:
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów przez pryzmat wartości
18:00-19:00
Forum wymiany myśli, w tym prezentacja wyników projektów uczniowskich, prezentacja zgłoszonych tematów
19:00 Zakończenie pierwszego dnia Forum
Dzień II – 17 listopada, sobota
Wydarzenia równoległe:
1) W godzinach 10:00-13:00 zapraszamy nauczycieli i rodziców do udziału w warsztatach:
Narzędzia i techniki terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach w klasie szkolnej
Prowadzący: Justyna Kozłowska i Bernadetta Węglińska – Korzan – Lubelskie Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
Zgłoszenia droga mailową na adres: marzena.bichta@umcs.lublin.pl
Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegółowe informacje na temat szkolenia >>
2) W godzinach 13:00-16:00 zapraszamy nauczycieli i rodziców do udziału w warsztatach:
Typy osobowości w pracy nauczyciela
Prowadzący: Magdalena Bis – psychoterapeuta, trener, certyfikowany praktyk MBTI, Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej.
Zgłoszenia droga mailową na adres: magdalena.bis@umcs.lublin.plIlość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.
9:45-10:00 Przywitanie uczestników
10:00-10:45
Prof. Lech Mankiewicz, astronom i fizyk, popularyzator nauk przyrodniczych, adwokat Khan Academy po polsku, dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, utytułowany propagator ideii otwartej nauki i programów zbliżających naukę i odkrycia do uczniów i nauczycieli:
Szkoła w czasach rewolucji – ciąg dalszy
10:45-11:30
Michał Bobrzyński, twórca i dyrektor Collegium Gostynianum, autor Systemu Symultanicznego, na którym opiera się nauka w prowadzonej przez niego szkole:
System symultaniczny i idea Collegium Gostynianum
11:30-11:45 Przerwa
11:45-12:30
Anna Szulc, nauczycielka matematyki w I Liceum Ogólnokształcącym w Zduńskiej Woli, pasjonatka, propagatorka idei empatycznej edukacji i Budzących się szkół, autorka alternatywnych metod nauczanie matematyki w szkole średniej, inicjatorka i organizatorka Konferencji Empatyczna Edukacja – Empatyczna Polska:
Co ma empatia do matematyki i wyników matur
12:30-13:15
Jarek Szulski, nauczyciel pasjonat, (Gimnazjum i Liceum Reytana w Warszawie) współpracuje z Values – Grupą Firm Doradczych, z Jackiem Santorskim, autor książek „Sor”, „Zdarza się”, która powinna trafić na listę lektur obowiązkowych dla nauczycieli, którzy mogą w nich przeczytać, ile można zrobić, gdy kocha się ten zawód i ma odwagę schematy łamać:
Nie ma edukacji bez relacji
13:15-13:30 Przerwa
13:30-14:15
Dorota Fiett, Dyrektor Bednarskiej Szkoły Realnej i Marcin Głowacki, Pracownia Badawcza BSM:
Wyniki badań opinii uczniów i rodziców na temat Bednarskiej Szkoły Realnej
14:15-15:30
Panel dyskusyjny:
Kluczowe wyzwania i bariery przy zakładaniu szkół realnych w Polsce
- Małgorzata Wyżlic, fundator i Dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej Skrzydła w Lublinie,
- Dorota i Janusza Fiett, twórcy Bednarskiej Szkoły Realnej,
- Agnieszka Kantor-Kołodyńska – przedstawicielka pomysłodawców Lubelskiej Szkoły Realnej,
- Weronika Wronowska – inicjatorka Galicyjskiej/Beskidzkiej Szkoły Realnej.
Prowadzenie: Jan Wróbel – nauczyciel, dziennikarz i publicysta współpracujący regularnie m.in. z “Dziennikiem Gazetą Prawną” i Radiem TOK FM oraz Szkołą Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego. W przeszłości m.in. Dyrektor I Liceum Społecznego w Warszawie.
15:30-16:30 Obiad
16:30-17:15
Agnieszka Kantor-Kołodyńska, Wojciech Chrześcijanek:
Lubelska Szkoła Realna – prezentacja założeń
17:15-18:00
Marzena Bichta, psychoterapeuta, trener, doradca zawodowy, certyfikowany praktyk MBTI® Myers Briggs Type Indicator® Step I i II, certyfikowany praktyk The EQ – i 2.0®, trener Odysei Umysłu:
Kondycja psychospołeczna – Generacja I w ponowoczesnym świecie
18:00-18:30
Podsumowanie i zakończenie forum